GVB doet er alles aan om op tijd te rijden. Helaas is vertraging niet altijd te voorkomen. Om je voor dit ongemak te compenseren, is er een vergoedingsregeling. Hier vind je alle bijzonderheden.
In de volgende situaties 1en 2 vergoeden wij je taxikosten binnen het vervoergebied van GVB.
In situatie 3 vergoeden wij je taxikosten naar je bestemming binnen de omliggende concessiegebieden Amstelland-Meerlanden, Waterland of Zaanstreek.
De vergoeding bedraagt de kosten voor een taxirit vanaf de halte waar je vertraging hebt opgelopen tot je bestemming binnen het vervoergebied van GVB (in situatie 1 en 2), of tot je bestemming binnen de omliggende concessiegebieden Amstelland-Meerlanden, Waterland of Zaanstreek (in situatie 3).
Als er geen vervoer is binnen 20 minuten na de vermelde vertrektijd van de laatste rit van een daglijn.
Als je op een halte meer dan een uur vertraging hebt opgelopen en er geen alternatief openbaar vervoer voorhanden is.
Als je op metrostation Noord of Station Zuid de laatste EBS of Connexxion bus mist naar de omliggende concessies Amstelland-Meerlanden, Waterland of Zaanstreek, doordat een van de aangemerkte ritten van metro 52 door een verstoring niet op tijd aankomt.
Dit betreft de ritten van metro 52 met aankomsttijd op Noord om 0.07 en 0.37 uur, en de ritten met aankomsttijd op Zuid om 0.20 en 0.35 uur.
Wanneer een pendelbus met een vaste dienstregeling meer dan 10 minuten langer over de rit heeft gedaan dan aangegeven in de dienstregeling.
Wanneer je door vertraging of uitval van een rit langer dan 35 minuten op je aansluitende rit hebt moeten wachten en daardoor het basistarief dubbel hebt moeten betalen, betalen wij je het dubbel betaalde basistarief terug.
Wil je vergoeding voor gemaakte taxikosten, voeg dan als bijlage bij het formulier een kopie van de taxibon toe.