Wij doen er alles aan om onze voertuigen op tijd te laten vertrekken. Helaas kunnen we vertraging of verstoringen niet altijd voorkomen. Vertrekt je laatste bus, tram, metro of veerpont niet door vertraging of verstoring en heb je hierdoor taxikosten gemaakt? Dan kun je in sommige gevallen je geld terugvragen.
Op deze pagina lees je wanneer wij je kosten vergoeden, hoe je het geld terugvraagt en hoeveel je terugkrijgt.
Mijn laatste bus, metro, tram of pont is niet gegaan en ik heb zelf een taxi geregeld. Kan ik mijn geld terugvragen?
Dit kan onder bepaalde voorwaarden. Lees hieronder in welke gevallen je wel geld kunt terugvragen en in welke situaties niet.
Wanneer vergoeden jullie de kosten?
In de volgende situaties vergoeden wij je taxikosten:
De laatste rit van de dag is uitgevallen en er is geen vervangend vervoer geregeld binnen 20 minuten na de vermelde vertrektijd van de rit
Bij vertraging van meer dan een uur. Dit houdt in dat je op een halte meer dan 60 minuten vertraging hebt opgelopen en er is geen openbaar vervoer (OV) beschikbaar
Wanneer vergoeden jullie geen kosten?
In deze situaties vergoeden wij geen taxikosten:
Als er binnen 20 minuten na de vermelde overstaptijd of vertrektijd van de laatste rit een andere mogelijkheid is om te reizen met het OV
Er valt een laatste rit uit van een van de volgende lijnen:
Spitslijnen 27, 231, 232, 233, 245, 246 en 247
Gelderlandplein buslijnen 461, 463 en 464
Riekerpolder buslijnen 68 en 267
De GVB nachtbussen N81, N82, N83, N84, N85, N86, N87, N88, N89, N91 en N93
Bij vertraging of uitval van ritten van andere vervoerders zoals NS, Connexxion en EBS
Bij vertraging of uitval van ritten door geplande omleidingen en wegwerkzaamheden.
In bijzondere gevallen waarin wij de vertraging of uitval niet kunnen voorkomen, zoals een stroomstoring een staking of wanneer de verkeersveiligheid op het spel staat
Voor een taxirit naar een bestemming die buiten ons vervoergebied valt en dus niet bereikbaar is met een van onze tram-, bus-, metrolijnen of veerponten.
Als je het voorgeschreven proces voor vergoeding niet hebt gevolgd. Meer informatie over het proces vind je hieronder.
Hoe vraag ik mijn geld terug?
Voldoe je aan de voorwaarden om je geld terug te vragen voor de gemaakte kosten? Vraag dan op deze manier je geld terug via onze website:
Open het digitale vergoedingsformulier
Vul alle informatie op het formulier in
Voeg ook een kopie van je taxibon digitaal toe (scan of foto)
Klik op Verzenden
Na het verzenden ontvang je per e-mail een bevestiging van ons. Wij proberen om binnen 15 werkdagen antwoord te geven op je verzoek.
Hoeveel geld krijg ik terug?
Je krijgt het bedrag dat je hebt uitgegeven aan de taxirit. Dit is vanaf de halte waar je vertraging hebt opgelopen tot je bestemming binnen ons vervoergebied.