Storing reisinformatie metro
Door een storing wordt er in de reisplanners en op sommige reisinfoschermen onterecht getoond dat er ritten van metro's vervallen die wél rijden. Alle metro's rijden volgens dienstregeling.
 
Due to an error travel planners and some passenger info displays wrongly show metros that are running as cancelled. All metros run according to schedule.
sluiten

Array

Uitcheck gemist?

Heb je een OV-chipkaart? Dan weet je het inmiddels wel; bij elke rit in- en uitchecken. Maar toch mist iedereen wel eens een uitcheck. Daarom is er nu uitcheckgemist.nl. Een website waar je in drie simpele stappen je saldo terugvraagt. 

In 3 simpele stappen je saldo terug

Vraag je saldo binnen 3 maanden terug. Stap 3 is voor gemiste check-ins/-uits bij NS iets anders dan bij andere vervoerders. Het werkt als volgt:

Stap 1: aanmelden

​Ga naar uitcheckgemist.nl en meld je aan met je OV-chipkaartnummer. Vul ook je geboortedatum in als je een persoonlijke OV-chipkaart hebt.

Stap 2: invullen

De website toont alle ritten zonder uitcheck. Let op: Het kan tot 14 dagen duren voor je je gemiste uitcheck erbij ziet staan. Staat je reis er nog niet bij, probeer het dan een paar dagen later opnieuw. 
Wil je van een rit het saldo terugvragen? Vul dan de instaplocatie en eindbestemming in. Het saldo is meteen zichtbaar.

Stap 3: ophalen

Je teruggevraagde saldo wordt klaargezet. Je zet het weer op je OV-chipkaart bij een ophaalautomaat en kunt er daarna meteen mee reizen.

Stap 3: ophalen bij NS

Je teruggevraagde saldo wordt klaargezet. Je hoeft niet meer langs een ophaalautomaat. Je saldo staat bij het inchecken bij NS direct op je kaart! Ophalen bij een automaat blijft ook mogelijk.

Goed om te weten

Het geld wat overblijft na verwerking van alle claims wordt ingezet in projecten en maatregelen voor verbetering van het OV, en vloeit in die zin indirect, maar altijd terug naar reizigers, waar het ook hoort.