Uitcheck gemist? In drie simpele stappen uw saldo terug.

Uitcheck gemist?

Heeft u een OV-chipkaart? Dan weet u het inmiddels wel; bij elke rit in- en uitchecken. Maar toch mist iedereen wel eens een uitcheck. Daarom is er nu uitcheckgemist.nl. Een website waar u in drie simpele stappen uw saldo terugvraagt. 

In 3 simpele stappen uw saldo terug

Vraag uw saldo binnen 3 maanden terug. Het werkt als volgt:

Stap 1: aanmelden
Ga naar uitcheckgemist.nl en meld u aan met uw OV-chipkaartnummer. Vul ook uw geboortedatum in als u een persoonlijke OV-chipkaart heeft.

Stap 2: invullen
De website toont alle ritten zonder uitcheck. Let op: Het kan tot 14 dagen duren voor u uw gemiste uitcheck erbij ziet staan. Staat uw reis er nog niet bij, probeer het dan een paar dagen later opnieuw. 
Wilt u van een rit het saldo terugvragen? Vul dan de instaplocatie en eindbestemming in. Het saldo is meteen zichtbaar.

Stap 3: ophalen
Uw teruggevraagde saldo wordt klaargezet. U zet het weer op uw OV-chipkaart bij een ophaalautomaat en kunt er daarna meteen mee reizen.

Goed om te weten

Het geld wat overblijft na verwerking van alle claims wordt ingezet in projecten en maatregelen voor verbetering van het OV, en vloeit in die zin indirect, maar altijd terug naar reizigers, waar het ook hoort.