Het is ons doel om het openbaar vervoer (OV) zo prettig en veilig mogelijk te maken voor alle reizigers. Toch kan het soms voorkomen dat je een onprettige reis hebt. Wil je hierover een klacht indienen of je ervaring met ons delen? Dan lees je hier hoe je dit doet. Ook lees je hier binnen hoeveel dagen je antwoord van ons kunt verwachten. Is je OV-rit juist zeer verrassend of leuk verlopen? Dan horen of lezen wij dat ook graag!
Waar dien ik een klacht in als ik ontevreden ben over mijn reis?
Vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over je reis. Dien via ons service formulier een klacht bij ons in. Wij nemen je klacht in behandeling en doen ons best om hier binnen 5 werkdagen antwoord op te geven.
Wil je liever persoonlijk iemand spreken? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.
Wanneer krijg ik antwoord op mijn vraag, klacht of verzoek?
Lees hieronder binnen hoeveel dagen je antwoord kunt verwachten op je vraag, klacht, verzoek, aanvraag of bezwaar. Wij doen ons best om binnen dit termijn antwoord te geven.
Vragen en klachten | Binnen 5 werkdagen |
Geld terugvragen (restitutie) | Binnen 5 werkdagen |
Bezwaar boete of proces-verbaal | Binnen 28 dagen |
Ik ben ontevreden over de klachtenafhandeling. Waar kan ik dit melden?
Ben je niet tevreden over de manier waarop je klacht is afgehandeld? Dan kun je terecht bij het Klachtloket Openbaar Vervoer of de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.
Klachtloket Openbaar Vervoer
Het Klachtloket Openbaar Vervoer kijkt naar je klacht of vraag en geeft advies over welke stappen je het beste kunt zetten. Je hoeft niet te betalen voor de bemiddeling en het advies.
Meer informatie vind je op de website van het Klachtenloket.
Geschillencommissie Openbaar Vervoer
Kan de klacht niet worden opgelost bij het Klachtenloket? Dan kun je terecht bij de Geschillencommissie. Zij bekijken je klacht en maken hier een definitieve beslissing over. Wil je een klacht laten afhandelen bij de Geschillencommissie, dan zijn er kosten aan verbonden.
Meer informatie over de kosten en hoe de commissie werkt vind je op de website van de geschillencommissie.
Ik wil mijn ervaring delen over mijn reis. Waar kan ik dit doen?
Geef via ons service formulier je klacht, vraag, tip, wens of compliment door. Wij nemen deze in behandeling en doen ons best om hier binnen 5 werkdagen antwoord op te geven.
Stuur ons ook een keer die mooie foto van zonsopgang vanaf de veerpont of de tram die door de binnenstad rijdt. Daar worden wij blij van!