Veelgestelde vragen over verlengen abonnement

Inloggen

Ik wil inloggen in de portal voor de zakelijke abonnementen als reiziger, hoe log ik in? 

U kunt alleen inloggen wanneer u een e-mail heeft ontvangen om als reiziger in te loggen. Dit geldt voor u als werknemer van o.a. gemeente Amsterdam.
Heeft u geen e-mail gekregen, dan regelt uw bedrijf waarschijnlijk zelf de zaken rond uw jaarabonnement  en hoeft u niet in te loggen in de portal.
U kunt ook het filmpje over inloggen bekijken. 

Let op!
U kunt alleen inloggen met de gegevens die bij GVB bekend zijn omtrent uw zakelijk jaarabonnement. U kunt u gegevens aanpassen wanneer u bent ingelogd, als u bijv. verhuisd bent. Ook een veranderd e-mailadres kunt u na het inloggen aanpassen.

Inloggen wanneer u eerder een account heeft aangemaakt:

Elke drie maanden verloopt het wachtwoord en moet u via de knop "wachtwoord vergeten" een nieuw wachtwoord aanvragen. 
U ontvangt een nieuw wachtvoord op het bij ons geregistreerde e-mailadres. 

Nog geen inlog account?
Klik dan onderaan het scherm van de zakelijke reiziger om een nieuw inlogaccount aan te maken. U kunt ook het filmpje bekijken, hierin wordt stap voor stap uitlegt hoe u kunt inloggen.
Lukt het u niet om in te loggen, ook niet na het bekijken van het filmpje? Neemt u dan contact op met klantenservice 0900 - 8011.


Verlengen

Hoe verleng ik mijn abonnement wanneer ik ben ingelogd in de portal voor de reiziger? 
 

  • Wanneer u via uw werkgever of via GVB (o.a. werknemers Gemeente Amsterdam) een e-mail ontvangen heeft om zelf uw zakelijke abonnement in de portal te verlengen, kunt u inloggen als reiziger.
  • Wanneer u inlogt ziet u onder “Uw producten” uw huidige abonnement onder het huidige contractjaar.
  • Om te verlengen kiest u de selectiemogelijkheid in de rechterbovenhoek van het scherm, contractjaar 1 februari 2016 t/m 31 januari 2017.
  • U ziet bij “producten” een rood bolletje met een 1. 

U ziet nu uw huidig abonnement klaar staan voor verlenging. 

  • Druk op de knop “Verlengen” om uw huidige abonnement te verlengen. Wilt u niet verlengen of wilt u een ander product kiezen, druk dan op “Stopzetten”. 

U  kunt ook het filmpje over verlengen bekijken.


Wijzigen

Ik wil niet mijn huidige abonnement verlengen. Ik wil het abonnement wijzigen. 

Onderstaande geldt wanneer u bent ingelogd in de portal als reiziger (de mogelijkheid om in te loggen als reiziger  is afhankelijk van de afspraken met uw werkgever)

Wanneer u in de nieuwe periode een ander abonnement wilt dan uw huidige abonnement:

  • U gaat nadat u bent ingelogd naar “Bestellen” (zie regel in het bovenste kader)
  • U controleert het juiste contractjaar in de rechter bovenhoek, voor het nieuwe jaar is dit 2017/2018.
  • U kiest het abonnement voor het nieuwe jaar 2017/2018 per de door u gewenste datum.
  • Uw huidige abonnement eindigt vanzelf per 31 januari 2017 (medewerkers gemeente Amsterdam).

Wanneer u per direct of nog in de huidige periode uw abonnement wilt aanpassen en wilt verlengen:

  • Kies in de rechter bovenhoek het huidige contractjaar: 2016/2017.
  • Onder “Uw producten” (zie bovenste kader) zie u uw huidige abonnement.
  • U ziet hier de gegevens van uw huidige actieve abonnement met de mogelijkheid om deze te wijzigen of stop te zetten.
     
  • U kiest “Wijzigen” wanneer u naar een abonnement met een ruimere dekking wilt.
  • U vult de gegevens in van uw nieuwe abonnement en per wanneer u deze in wilt laten gaan.
  • U kiest “Stopzetten” wanneer u een abonnement wilt met een minder ruime dekking dan u had.
  • Vervolgens kiest u onder “Bestellen” uw nieuwe abonnement.
  • U kiest een abonnement voor de resterende periode van uw contract.

Let op!
U heeft nu nog niet de verlenging doorgevoerd voor het nieuwe contractjaar. Ga hiervoor in de rechter bovenhoek naar het nieuwe contractjaar en volg de instructies die u ziet onder het vorige kopje: Wanneer u in de nieuwe periode een ander abonnement wilt dan uw huidige abonnement:


Gewijzigd adres

Mijn adres/email is gewijzigd. Hoe kan ik dit aangeven?

  • Wanneer u een inlogmogelijkheid heeft voor de zakelijke portal als reiziger, dan kunt u zelf uw NAW gegevens wijzigen in de portal.
  • Log in met uw “oude” postcode en e-mailadres. 
  • Na het succesvol aanmelden ziet u uw persoonlijke gegevens en de contactinfo van uw werkgever. U kunt nu uw gegevens aanpassen.
  • Wanneer u bedrijfscontactpersoon de zaken regelt voor uw jaarabonnement, dan geeft u de adreswijzigingen door aan uw HR afdeling.


Kaart verlopen, gestolen, verloren

Mijn OV-chipkaart is verlopen, gestolen of verloren

Wanneer uw kaart is verloren of gestolen, blokkeer deze dan zo snel mogelijk. U  kunt een vervangende (geen nieuwe) OV-chipkaart aanvragen op OV-chipkaart.nl link of telefonisch bij de klantenservice OV-chipkaart telefoon 0900 - 0980.


Vervangende kaart

Ik wacht op een vervangende OV-chipkaart en ik heb een abonnement, hoe kan ik nu reizen?

Om toch te kunnen blijven reizen kunt u (nadat u een vervangende kaart heeft aangevraagd) bij één van onze T&I vestigingen een tijdelijk abonnement krijgen ter vervanging van uw huidig zakelijk jaarabonnement.

Heeft u nog een OV-chipkaart (dit mag ook een anonieme kaart zijn) neem deze mee, dan wordt hier het tijdelijk abonnement op gezet.
Heeft u geen OV- chipkaart  dan betaalt u een borg voor een tijdelijke anonieme kaart (€ 12,50). Vergeet niet uw legitimatie mee te nemen!


Nieuwe OV-chipkaart

Ik heb een nieuwe OV-chipkaart, ik kan niet inloggen met mijn OV-chipkaartnummer

Het kan zijn dat het nummer van uw vervangen OV-chipkaart nog niet bij ons bekend is. U moet dan inloggen met uw “oude”  OV-chipkaartnummer. Is dit nummer niet meer bij u bekend, neem dan contact op met GVB klantenservice telefoon 0900-8011.

Heeft u i.p.v. een vervangende kaart een nieuwe kaart aangevraagd? Dan zijn uw producten (waaronder uw zakelijke abonnement) niet overgenomen op uw nieuwe kaart, neem contact op met GVB klantenservice telefoon 0900 - 8011).

Gaat het over andere producten dan uw zakelijk abonnement, bijvoorbeeld automatisch opladen, neem dan contact met klantenservice OV-chipkaart 0900 - 0980.


Geschikt abonnement

Welk abonnement is geschikt voor mij?

Op onze website vindt u de verschillende soorten abonnementen. Kijk op de pagina producten en klik aan wat voor u van toepassing is.

Ook kunt u met de routeplanner uw meest gereisde route invoeren. Na het invoeren van uw route klikt U op “plan mijn reis”. U krijgt nu een overzicht van reizen waaruit u kunt kiezen. U kiest hier de gewenste reis door dubbel te klikken. U komt nu in het scherm met de reis en de looproutes. 
Onderaan in dit scherm is het mogelijk om een abonnement-advies voor deze route op te vragen. Klik op “abonnement advies” en U krijgt een overzicht van de abonnementen die op de gekozen route geldig zijn. Zo kunt u het voor u meest geschikte abonnement met de juiste zone uitkiezen. 


Welk abonnement heb ik?

Ik weet niet wat voor abonnement ik heb om te verlengen, hoe kom ik dit te weten?

Wanneer u de mogelijkheid heeft gekregen om zelf in te loggen in de zakelijke portal als reiziger (o.a. werknemers gemeente Amsterdam), dan logt u in op de portal “reizigers”. Onder producten ziet u uw huidige abonnement.

Een andere mogelijkheid is dat u op onze gele automaten kiest voor “mijn kaartgegevens” en vervolgens “mijn producten”. U ziet nu op het scherm welk abonnement op uw OV-chipkaart staat.

Heeft u een account aangemaakt op de website van de OV-chipkaart, dan kunt u ook daar zien welk abonnement u op uw kaart staat.