Automatische compensatie vanwege haperende OV-chipkaartpoortjes metrostations

In de nacht van maandag 4 op dinsdag 5 december is er tijdens een reguliere software update in ons OV-chipkaartsysteem iets misgegaan. Hierdoor werkten op 5 december sommige OV-chipkaartpoortjes op onze metrostations wel en sommige niet. Aan het einde van de dag werkten alle poortjes weer naar behoren. Reizigers die niet konden in- of uitchecken, konden gebruik maken van de servicedeuren naast de toegangspoortjes. Deze stonden open. Mogelijk hebben reizigers die dag onterecht extra kosten gemaakt voor reizen met de metro (omdat ze wel of niet hebben kunnen in- of uitchecken). Dit vinden we erg vervelend en we bieden onze welgemeende excuses aan voor dit ongemak.
 

In- of uitcheck gemist?

Reizigers die dinsdag 5 december wel hebben ingecheckt maar niet konden uitchecken, of hebben uitgecheckt zonder incheck, krijgen onterecht betaald saldo automatisch terug. Of er bij jou teveel geld is afgeschreven, kun je checken op je saldo-overzicht. Het onterecht afgeschreven bedrag wordt automatisch voor je klaargezet bij een gele oplaadautomaat. Je hoeft dus geen contact met ons op te nemen om het geld terug te krijgen. Het bedrag kun je vanaf woensdag 13 december 2017 ophalen bij een oplaadautomaat wanneer het jou uitkomt.