Automatische compensatie teveel betaald saldo

Gedurende woensdag 14 november is er aan boord van tram 3 een systeemfout opgetreden, waardoor je mogelijk teveel saldo hebt betaald. Dit speelde in de omgeving van het Frederik Hendrikplantsoen.
De geplande inkorting van tram 3 tot het Frederik Hendrikplantsoen duurder onverwacht een dag langer, waardoor tram 3 op die dag volgens de systemen gewoon naar de Zoutkeetsgracht reed, maar in werkelijkheid niet verder ging dan het  Frederik Hendrikplantsoen. Door deze ongeplande inkorting op de eigen route heb je mogelijk te veel saldo betaald. We hebben vastgesteld dat dit 413 maal is voorgekomen. Het teveel betaalde bedrag bedraagt gemiddeld minder dan 50 eurocent.
We bieden onze welgemeende excuses aan voor dit ongemak.
Of er bij jou teveel geld is afgeschreven, kun je eventueel checken op je saldo-overzicht. Het teveel afgeschreven bedrag wordt automatisch voor je klaargezet bij een gele oplaadautomaat. Je hoeft dus geen contact met ons op te nemen om het geld terug te krijgen. Het bedrag kun je vanaf nu ophalen bij een oplaadautomaat wanneer het jou uitkomt.