Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op een aantal vragen over schermen met actuele reisinformatie.

Welke informatie zie ik op het scherm?

  • Op het scherm zie je het lijnnummer en de actuele vertrektijden van alle bussen en trams die op de halte stoppen.
  • 30 Seconden voordat het voertuig vertrekt, zie je dit op het scherm achter de rit staan.
  • Ook kan tekst getoond worden met informatie over je reis.
  • Bij een overzichtsscherm zie je ook het perronnummer. 

Staan er schermen met actuele reisinformatie buiten de Amsterdamse grenzen te staan?

De schermen staan daar waar GVB rijdt. Dit kan dus ook buiten de stadsgrenzen zijn. 

Bereikt de reisinformatie op de schermen alle reizigers?

We verwachten 90% van de reizigers de informatie ziet. 10% van de reizigers stapt op een halte in waar geen infoscherm is.

Het infoscherm is kapot / de reisinformatie klopt niet, waar kan ik dit melden?

Als de reisinformatie over een GVB bus of tram niet goed is, of het scherm is defect, dan kun je contact opnemen met Klantenservice GVB of vul het formulier in.

Klopt de reisinformatie van EBS, Keolis of Connexxion niet, neem dan contact op met de klantenservice van:

Zijn de schermen ook geschikt voor mensen met een visuele beperking?

Voor mensen met een visuele beperking zit er aan de zijkant van de paal een knop. Als je op deze knop drukt, krijgt je de reisinformatie die op het infoscherm staat te horen. 

Kan er ook een infoscherm met actuele reisinformatie bij ‘mijn’ halte komen te staan?

De locaties waar de schermen staan, liggen vast: daar waar de meeste reizigers instappen. Omdat het budget beperkt is, kunnen helaas niet alle haltes voorzien worden van een scherm.