Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u antwoorden op een aantal vragen over schermen met actuele reisinformatie.

Welke informatie zie ik op het scherm?

  • Op het scherm ziet u het lijnnummer en de actuele vertrektijden van alle bussen en trams die op de halte stoppen.
  • 30 Seconden voordat het voertuig vertrekt, ziet u dit op het scherm achter de rit staan.
  • Ook kan tekst getoond worden met informatie over uw reis.
  • Bij een overzichtsscherm ziet u ook het perronnummer. 

Wanneer staan de schermen in de stad?

Vanaf januari 2016 plaatsen we twee schermen per dag. Als dit goed verloopt, voeren we dit aantal op naar vier per dag. Een precieze einddatum is moeilijk te noemen, omdat er altijd onvoorziene omstandigheden kunnen zijn, bijvoorbeeld het weer of wegwerkzaamheden die uitlopen.

Komen er schermen met actuele reisinformatie buiten de Amsterdamse grenzen te staan?

De schermen komen daar te staan waar GVB rijdt. Dit kan dus ook buiten de stadsgrenzen zijn. 

Bereikt de reisinformatie op de schermen alle reizigers?

We verwachten dat als alle schermen geplaatst zijn, 90% van de reizigers de informatie zien. 10% van de reizigers stapt op een halte in waar geen infoscherm is.

Het infoscherm is kapot / de reisinformatie klopt niet, waar kan ik dit melden?

Als de reisinformatie over een GVB bus of tram niet goed is, of het scherm is defect, dan kunt u contact opnemen met Klantenservice GVB of vul het formulier in.

Klopt de reisinformatie van EBS of Connexxion niet, neem dan  contact op met Klantenservice Connexxion via www.connexxion.nl of 0900 - 266 63 99 (€0,028 per minuut + €0,0951 + uw gebruikelijke belkosten) of Klantenservice EBS via www.ebs-ov.nl of 0800-0327 (gratis).

Zijn de schermen ook geschikt voor mensen met een visuele beperking?

Voor mensen met een visuele beperking zit er aan de zijkant van de paal een knop. Als u op deze knop drukt, krijgt u de reisinformatie die op het infoscherm staat te horen. 

Kan er ook een infoscherm met actuele reisinformatie bij ‘mijn’ halte komen te staan?

De locaties waar de schermen komen, liggen al vast: daar waar de meeste reizigers instappen.  Omdat het budget beperkt is, kunnen helaas niet alle haltes voorzien worden van een scherm.