Abonnement advies

De digitale abonnementen adviseur laat je zien welk abonnement bij je reisbehoefte past.

  1. Plan je dagelijkse route.
  2. Kies de beste route uit de mogelijkheden
  3. Klik op de tab Abonnement-advies

In het venster Abonnement-advies kies je

  1. De juiste leeftijd.
  2. Hoe vaak de reis per week (heen en terug) wordt gemaakt.
  3. Je ziet wat een enkele reis op saldo (voltarief) kost.
  4. Geef aan welke tijdperiode je wilt vergelijken (rit, maand, jaar)
  5. Je ziet wat de mogelijke abonnementen kosten vergeleken met saldo

Je jaarabonnement stopzetten of wijzigen

Wil je je jaarabonnement stopzetten dan kan dit. Je moet het abonnement van je OV-chipkaart laten verwijderen bij de vervoerder waar je het abonnement hebt gekocht. Bij GVB kan dit bij de Service & Tickets vestigingen. Doe dit voor de datum waarop een nieuwe abonnementsmaand ingaat, anders betaal je weer een nieuwe maand. Dus loopt je abonnement de 15e af, zet het dan uiterlijk de 14e stop. Mocht je vooraf hebben betaald dan ontvang je het resterende bedrag terug.

Als je je centrumzone of sterwaarde wil wijzigen dan kan dit per begin van de volgende maand. Dus loopt je abonnement vanaf de 15e dan kun je een nieuwe sterwaarde of centrumzone vanaf die datum in laten gaan. De resterende looptijd van je jaarabonnement reis je dan met een gewijzigde zone of sterwaarde. Als het nieuwe abonnement goedkoper is, koop je een nieuw abonnement met de juiste specificaties en krijg je geld terug op je bankrekening.