Nieuwe servicetools op de tram

GVB-conducteurs werken vanaf 3 oktober op alle lijnen* met een mobile device. Deze servicetool is uitgerust met een ov-chipkaartlezer en verschillende apps om reizigers snel van informatie te voorzien. 
Dit is een van de stappen die wij ondernemen om de service aan reizigers te vergroten. 

Mobiele gastheren op lijn 5 en CS

De komende tijd testen we daarnaast een aantal andere zaken uit om de service in het openbaar vervoer te vergroten. Zo komen de mobiele gastheren die eerder dit jaar op lijn 5 actief waren, terug. Tussen 5 oktober en 10 december gaan zij in de spits de doorstroming bevordering door middel van instapbegeleiding aan de Oost- en Westzijde van Centraal Station. Daarnaast rijden zij als gastheer mee op lijn 5 (tot halte Museumplein). Onderweg begeleiden zij, wanneer nodig, reizigers op haltes met informatie en kaartverkoop (alleen pin). 

Nieuwe look voor conducteurscabine

Ook worden de cabines van de trams op lijn 1 en 2 voorzien van een nieuwe uitstraling die benadrukt dat reizigers niet alleen voor tickets, maar ook voor service en informatie bij de conducteur terecht kunnen. Het aanpassen naar de nieuwe look start 3 oktober. In de twee weken daarna zullen alle cabines van trams die op deze lijnen rijden van een nieuwe look worden voorzien.

*de mobile device wordt om technische redenen een maand later ingevoerd op lijn 26.