Ritprijs buslijn 55 aangepast.

Het tarief voor buslijn 55 tussen Amstelveen Westwijk en Station Zuid is per 5 augustus aangepast in het voordeel van reizigers.
 

Vergoeding

Heb je de afgelopen periode op saldo en vol tarief gereisd, dan krijg je het verschil vergoed. Dit gaat over het verschil met het nieuwe tarief dat zij sinds 3 maart jl. hebben betaald. Dit bedrag wordt automatisch voor je klaargezet en kun je tussen 1 september en 1 december 2019 ophalen bij een ophaalautomaat. Kijk op de servicepuntenchecker van ov-chipkaart.nl waar je terecht kunt. 

Vervangende OV-chipkaart

Heb je tegen die tijd een nieuwe of vervangende OV-chipkaart en staat het bedrag klaar voor je oude OV-chipkaartnummer, neem dan na 1 september contact op met onze klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat het bedrag alsnog voor de juiste kaart wordt klaargezet.

Compensatie bij omleiding uitzonderlijk

Als reiziger betaal je voor het aantal gereden kilometers, ook in geval van een (geplande of ongeplande) omleiding. Soms wordt een kortere en soms een langere route gereden. In het geval van lijn 55 zijn de omstandigheden uitzonderlijk en duurt de omleiding dusdanig lang dat de partijen de reiziger hiervoor bij hoge uitzondering willen compenseren.

Aanpassen ritprijs lijn 55 complex

In overleg met de Vervoerregio Amsterdam hebben we besloten om het kilometertarief voor bus 55 naar beneden bij te stellen. Vanaf 5 augustus 2019 is dit tot 58% van het normale tarief. Hiermee wordt het gemiddelde prijsverschil voor een heen- en terugreis met lijn 55 op saldo 0,35 euro lager ten opzichte van je reis met lijn 51.
Met de aanpassing zijn vrijwel alle saldoreizigers (voltarief) voordeliger uit, tot maximaal 0,80 euro voor een heen-en terugreis. 8% van de saldoreizigers (voltarief) heeft na de verlaging van het tarief nog steeds een nadelig verschil van maximaal 0,15 euro ten opzichte van een (heen- en terugreis met oude lijn 51. Behoor je tot deze groep, dan kun je je melden bij onze Klantenservice via 0900-8011 of het contactformulier.