Vragen, klachten of geschillen over persoonsgegevens

Mocht je vragen of klachten hebben over de verwerking van je persoonsgegevens door GVB, opmerkingen of suggesties hebben over deze privacyverklaring of je rechten willen uitoefenen (onder meer het recht op inzage, rectificatie of gegevenswissing) dan kun je contact met ons opnemen. Voor overige vragen, klachten en opmerkingen verwijzen we je graag naar onze klantenservice

Contact opnemen

  • Voor klachten over persoonsgegevens en rechtstreeks contact met de Functionaris Gegevensbescherming bij GVB kun je een e-mail sturen naar fg@gvb.nl.
  • Voor vragen, suggesties of opmerkingen of het uitoefenen van je rechten kun je een e-mail sturen naar privacy@gvb.nl. Wij zullen zo snel mogelijk reageren.
  • Voor vragen over je OV-chipkaart kun je ook contact opnemen met de Klantenservice van GVB door het webformulier in te vullen op gvb.nl/klantenservice of te bellen naar 0900-8011 (telefonische bereikbaar van maandag tot en met zaterdag (m.u.v. nationale feestdagen) van 9.00 tot 19.00 uur).
  • Daarnaast kun je in de gevallen dat de “Gedragscode verwerking persoonsgegevens OV-chipkaart" (pdf) van toepassing is bij klachten of geschillen ook terecht bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.