sluiten

Antwoorden op veelgestelde vragen - wijziging abonnementen

Zit je vraag er niet tussen, neem dan contact op met Klantenservice of komt langs bij een GVB Service & Tickets of GVB Servicepunt. We helpen je graag verder. 

Waarom stopt GVB met het GVB Only en GVB zone abonnement? 
Steeds meer reizigers wensen eenvoudig gebruik te kunnen maken van verschillende openbaarvervoerders of van aanvullende vervoermogelijkheden, zoals een deelfiets of taxi. Hier zijn nu vaak verschillende kaartjes of abonnementen voor nodig. Ook is de afgelopen periode de vraag naar meer flexibiliteit bij het reizen en betalen gegroeid. Geen vast bedrag meer vooruit betalen, maar betalen voor wat je reist en minder betalen als je dus minder of even niet reist. Dit maken we voor reizigers graag makkelijker. Daarom hebben we GVB Flex geïntroduceerd. Onze GVB Zone - en GVB Only abonnementen sluiten niet meer aan op deze wensen.
 
Jullie stoppen met producten, mag dat zomaar? 
GVB is verantwoordelijk voor haar productassortiment en stemt wijzigingen daarin af met de Vervoerregio Amsterdam en reizigersbelangenorganisaties. Deze wijziging is ook afgestemd.
 
Zijn er andere productvoorwaarden?
Ja, in verband met de wijzigingen voor GVB Zone- en GVB Only abonnementen zijn de productvoorwaarden aangepast.
Hier vind je de productvoorwaarden van het GVB Zone abonnement.
Hier vind je de productvoorwaarden van het GVB Only abonnement.

Welk ander abonnement of reisproduct kan ik het beste nemen?
Dit kun je uitrekenen met onze online abonnementadvies tool. Hiermee bereken je aan de hand van je reisroute(s) uit wat voor jou het meest voordelige abonnement of reisproduct is.

Ik heb nu meer kosten. Gaat GVB dit vergoeden?
GVB vergoed geen reiskosten.
 
Hoe kan ik overstappen op GVB Flex of een Randstad Noord Zone- of ander abonnement?
Als je huidige abonnement is verlopen, kun je via onze GVB webshop GVB Flex bestellen, een Randstad Noord Zone- of een ander abonnement bestellen.
Tip: geef de dag na de einddatum van je huidige abonnement op als ingangsdatum voor je nieuwe abonnement. Zo zit je niet zonder reisproduct en kun je onbezorgd blijven reizen.
 
Ik heb mijn jaarabonnement in 2020 verlengd. Kan ik dit nog gebruiken in 2021?
Ja, als de einddatum van jouw abonnement in 2021 ligt, kun je deze in 2021 nog gebruiken.

Ik heb via mijn werkgever een GVB Zone of GVB Only abonnement. Gelden deze wijzigingen ook voor zakelijke abonnementen? 
Nee, deze wijzigingen gelden alleen voor particuliere GVB Zone/Only abonnementen. Wanneer jouw werkgever een zakelijk GVB Zone of GVB Only abonnement heeft afgesloten bij GVB dan gelden deze wijzigingen niet voor jou. Voor vragen over je zakelijke product kun je terecht bijje contactpersoon.

Ik heb een GVB Only- of GVB Zone abonnement en ik ben onder beschermingsbewind gesteld. Wat moet ik doen?
Wanneer je wil overstappen op een ander reisproduct, moet je bewindvoerder toestemming geven om een ander reisproduct af te mogen sluiten. Laat je bewindvoerder een brief opstellen waarin de toestemming wordt verleend. In deze brief moeten de volgende gegevens vermeld staan: je persoonsgegevens, je OV-chipkaartnummer en je bankrekeningnummer voor de automatische incasso. Deze brief moet door de bewindvoerder ondertekend zijn en voorzien van een bedrijfslogo of - stempel. Vraag je bewindvoerder om een kopie van de beschikking van bewind. Je kunt vervolgens met beide documenten, een geldig legitimatiebewijs én je persoonlijke OV-chipkaart langskomen bij een van onze Service & Tickets vestigingen om een ander reisproduct af te sluiten. Let op, GVB Flex kan alleen online besteld worden en niet via Services & Tickets.