Reisplanner metro werkt niet goed
Bij het plannen van reizen met de metro, wordt er ten onrechte gemeld dat er ritten vervallen zijn die wél rijden. Alle metro's rijden volgens dienstregeling.
sluiten

Het GVB abonnementen-assortiment wijzigt

Vorig jaar hebben we een nieuw reisproduct toegevoegd aan ons assortiment: ‘GVB Flex’. Hiermee reis je zonder saldo door heel Nederland en krijg je korting bij GVB. Daarnaast hebben we afscheid genomen van het GVB Zone- en GVB Only maandabonnement. 

Waarom is het assortiment gewijzigd?

Steeds meer reizigers wensen eenvoudig gebruik te kunnen maken van verschillende openbaarvervoerders of van aanvullende vervoermogelijkheden, zoals een deelfiets of deelauto. Hier zijn nu vaak verschillende kaartjes of abonnementen voor nodig. 
Ook is de afgelopen periode de vraag naar meer flexibiliteit bij het reizen en betalen gegroeid. Geen vast bedrag meer vooruit betalen, maar betalen voor wat je reist en minder betalen als je dus minder of even niet reist. 
Dit maken we voor reizigers graag makkelijker en hebben hiervoor GVB Flex geïntroduceerd. Onze GVB Zone - en GVB Only abonnementen sluiten niet meer aan op deze wensen. Daarom hebben we afscheid genomen van deze reisproducten. 

Goed om te weten

Het nieuwe reisproduct GVB Flex is nu al verkrijgbaar. Lees hier alles over GVB Flex.

GVB Zone/Only maandabonnement 
Sinds 1 januari 2021 zijn de maandabonnementen niet meer verkrijgbaar. 

GVB Zone/Only jaarabonnement (voor particulieren)
- Sinds 1 januari 2021 is het niet meer mogelijk om een nieuw jaarabonnement aan te vragen. 
- Tot en met 31 augustus 2021 kun je nog wel je huidige jaarabonnement verlengen. 
- Vanaf 1 september 2022 zijn de jaarabonnementen niet meer verkrijgbaar.  

Wat zijn mijn mogelijkheden?

Tot en met 31 december 2020 was het mogelijk om een GVB Zone - of GVB Only maandabonnement kopen of een nieuw jaarabonnement aanvragen. Dat is nu niet meer mogelijk. 
Als je wilt overstappen op een ander reisproduct, dan is misschien GVB Flex of een Randstad Noord Zone abonnement een goed alternatief. 

Heb je nog vragen?

We geven je graag alvast de antwoorden op veelgestelde vragen. Zit je vraag er niet tussen, neem dan contact op met Klantenservice of kom langs bij een GVB Service & Tickets of GVB Servicepunt. We helpen je graag verder.