sluiten

Abonnementen en reisproducten opzeggen

Vanwege de Corona maatregelen komen er veel vragen over het vroegtijdig of tussentijds opzeggen van diverse soorten abonnementen. Hieronder een overzicht van de mogelijkheden.
Het opzeggen kan op verschillende manieren. Dat gaat het snelst als je een MijnGVB account hebt.

Jaarabonnement

Je kunt je jaarabonnement maandelijks stopzetten in MijnGVB. De stopzetting is mogelijk vanaf de eerstvolgende maand en afhankelijk van de incassodatum. Let op! Je verliest dan wel de 2 vrije maanden aan het einde van de looptijd van je abonnement. 

Heb je een abonnement bij een GVB Service & Tickets balie afgesloten, dan kun je een stopzetting aanvragen via het webformulier van Klantenservice. Ook hierbij geldt dat de stopzetting mogelijk is vanaf de eerst volgende maand. Vermeld duidelijk per welke datum (niet met terugwerkende kracht), je OV-chipkaartnummer met einddatum kaart, naam-adres-woonplaats gegevens en je bankrekeningnummer. Je krijgt van ons een bericht wanneer je abonnement is stopgezet. Je moet nog wel even naar de automaat om de stopzetting op te halen! Pas dan is je abonnement daadwerkelijk stopgezet.

Let op! Gezien de situatie rondom het Coronavirus is de wachttijd bij GVB Klantenservice op dit moment mogelijk langer dan je van ons gewend bent.

Zakelijk jaarabonnement

Dit loopt via je werkgever. Je werkgever kan het abonnement voor je stopzetten. 
Heb je een zakelijk abonnement via de gemeente Amsterdam, Sigra of UVA dan kun je het abonnement zelf opzeggen. Voor instructies verwijzen we je naar de handleiding die je vindt in de zakelijke portal.  Je krijgt een bericht per e-mail wanneer je abonnement is stopgezet. Je moet nog wel naar een automaat om de stopzetting op te halen! Pas dan is je abonnement daadwerkelijk stopgezet.

Maandabonnement

Een maandabonnement is niet tussentijds opzegbaar. 
Een Randstad Noord Zone maandabonnement kun je alleen voortijdig beëindigen tot en met de 2e dag van de geldigheid van het abonnement als er nog niet mee is gereisd. Je kunt het Klantenservice webformulier invullen op onze website. Vergeet niet je OV-chipkaartnummer en de einddatum van de OV-chipkaart te vermelden als ook  je bankrekeningnummer.

Let op! Gezien de situatie rondom het Coronavirus is de wachttijd bij GVB Klantenservice op dit moment mogelijk langer dan je van ons gewend bent.

GVB Flex abonnement

Stopzetten kan nu tijdelijk vanaf 1 maand (normaal na 3 maanden) na ingangsdatum van GVB Flex én alleen per de eerste van de maand. Een stopzetting vraag je aan in je MijnGVB account. Je krijgt dan een bericht dat je nog wel  even naar een automaat moet om de stopzetting op te halen!  Pas dan wordt je GVB Flex abonnement daadwerkelijk stop gezet per de stopzetdatum. Houd er rekening mee dat wanneer je in de toekomst opnieuw GVB Flex bestelt, de eerste maand (normaal de eerste 3 maanden) waarin je niet kunt stopzetten, opnieuw ingaat.

Je kan er eventueel ook voor kiezen om je GVB Flex variant te wisselen naar een goedkopere variant, zoals GVB Start Flex voor € 2,50 per maand. Voor meer informatie, zie gvb.nl/flex

Uur-/dag-/meerdagenkaart

Deze kaartjes blijven geldig en bruikbaar tot minimaal eind 2020.