Herfstactie

Helaas, de herfstactie is voorbij. Je kunt geen gratis dagje reizen meer aanvragen.

Heb je het dagje gratis reizen al aangevraagd? Je kunt tot en met 31 december 2015 gebruikmaken van het gratis reisproduct.

We zien je graag in het OV!

 

Veelgestelde vragen GVB herfstactie

Vindt u iets niet helemaal duidelijk, of gaat er iets mis met het aanvragen van de gratis dag reizen? Wellicht zit het antwoord op uw vraag ertussen.

Kan ik het gratis reizen ook telefonisch bestellen of ophalen bij GVB Tickets & Info?
Nee, dit kan niet. U kunt het alleen aanvragen via onze website. 

Ik heb geen e-mail ontvangen met de link naar de webshop. Wat is er mis gegaan?
Mogelijk heeft u een verkeerd e-mail adres opgegeven. Probeer svp nogmaals uw gegevens in te voeren. Heeft u een Gmail account? Dan komt onze e-mail in uw reclame postvak. Dit kan soms enkele minuten duren.

De ingangsdatum van de kaart staat op 01-01-2015. Klopt dit wel?
Ja dit klopt! U kunt de kaart gebruiken tot en met 31 december 2015. 

Waar kan ik de gratis kaart op mijn kaart zetten?
Nadat u onze mail heeft gekregen met de bevestiging van uw bestelling, kunt u het product ophalen bij een gele oplaad- & ophaalautomaat. Deze vindt u in verschillende winkels en tabakszaken en bij GVB Tickets & Info. Bekijk hier welke automaat dicht bij u in de buurt is. 

Hoe gaat het ophalen van het product bij de gele automaat in z’n werk?
Steek uw kaart in de kaartlezer. Kies vervolgens ‘ophalen bestelling’. Het product wordt vervolgens op uw kaart geladen. 

Bij de gele automaat stond er geen product voor me klaar. Wat nu?
Controleer of u onze mail heeft gekregen met de bevestiging van uw bestelling. Wanneer dit niet het geval is kunt u nogmaals een dagje gratis reizen aanvragen door opnieuw uw gegevens in te voeren. Heeft u wel een bevestigingsmail gekregen neem dan contact op met onze onze klantenservice via 0900 - 80 11, van maandag t/m zaterdag van 09.00 – 19.00u.

De gele automaat geeft aan dat mijn OV-chipkaart verlopen is. Wat nu?
Een OV-chipkaart verloopt na 5 jaar. U kunt hier een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aanvragen of direct een nieuwe anonieme OV-chipkaart aanschaffen bij GVB Tickets & Info, een GVB Servicepunt en bij de Verkoop- & Oplaadautomaat in/op alle metrostations of -haltes. 

Het lukt me niet om het gratis reizen aan te vragen. Wat nu?
Mogelijk heeft u een verkeerd e-mail adres opgegeven. Probeer s.v.p. nogmaals uw gegevens in te voeren. Heeft u een Gmail account? Dan komt onze e-mail in uw reclame of spam postvak. Dit kan soms enkele minuten duren. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 0900 - 80 11, van maandag t/m zaterdag 9.00 - 19.00 uur. 

Ik heb ook saldo op de kaart staan. Wanneer wordt dan het gratis product gebruikt?
Zodra het gratis product op uw kaart staat, wordt deze gebruikt op het moment dat u voor de eerste keer incheckt met uw OV-chipkaart in ons vervoer. Vanaf dat moment is de kaart 24 uur onbeperkt geldig op alle dag- en nachtlijnen van GVB. 

Ik heb ook een GVB abonnement op mijn kaart staan. Wanneer wordt dan het gratis product gebruikt?
Zodra het gratis product op uw kaart staat, wordt hij gebruikt wanneer u voor het eerst incheckt buiten het gebied waar uw abonnement geldig is. Vanaf dan kunt u 24 uur onbeperkt reizen op alle dag- en nachtlijnen van GVB. 

Het product doet het niet. Wat nu?
Controleer bij een automaat of het grati product wel op uw kaart is geladen. Dit doet u door de kaart in de automaat te steken. Kies vervolgens voor ‘mijn kaartgegevens’ en vervolgens ‘reisproducten’.  Als het niet op uw kaart staat, ga dan terug naar ‘menu’  en kies vervolgens ‘ ophalen bestelling’.  
Wanneer het gratis product op de kaart staat, controleer dan of uw saldo minimaal 0 euro is. Als uw saldo negatief is doet uw OV-chipkaart het namelijk niet. Is uw saldo negatief dan moet u eerst saldo op de kaart zetten zodat het saldo minimaal 0 euro is. Vervolgens wordt het gratis product gebruikt wanneer u voor de eerste keer incheckt in ons vervoer.
Lukt het nog steeds niet om gratis een dagje te reizen, neem dan contact op met onze klantenservice via 0900 - 80 11, van maandag t/m zaterdag van 09.00 – 19.00 uur.